6 september 2016

SWEET CHRISTMAS LEILA!






BAKA SÖT KAKA.


Skickar iväg ett litet Hello från New York där jag just nu befinner mig. Idag är här grått och med hotande regnskurar men vad gör väl det. Det är ju fortfarande New York! Idag ska jag försöka ta mig ner till Little Italy och besöka den härliga julaffären där. Men först vill jag tipsa om årets must-have-julbok! Leila Lindholm ger ut en bakbok med  över 100 recept på bakverk och godis och det lär ju säkert bli hur smarrigt som helst! Redan nu kan man förbeställa den på t.ex Adlibris och då förväntas den skickas ut vecka 41 (mitten av okrober-ish). Kostar 243 kr.


Jag ska definitivt beställa boken, inte minst för att den kommer vara ett härligt, juligt inslag i köket och vem blir inte inspirerad av omslaget? Vill baka bröd i en amerikanska lada omedelbums! Vilket också får mig att tänka på att jag kanske ska spana in lite bakattiraljer nu när jag är här i NY. Finns ju ett helt annat utbud än i Sverige.


Men nu ska jag strax kila ut på stan, dags för det absolut mest nödvändig kaffet, morgonkaffet. Tills nästa gång, tjingeling!




1 kommentar:

  1. Åh, gillar du köksprylar och är i NYC så bara måste du ju kila inom Fishs Eddy på Broadway/19th, strax norr om Union Square! Älskar den butiken och kan inte gå in där utan att komma ut med kassarna fulla... :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!