24 september 2016

EN VILDARE JUL ÖNSKAR BODY SHOP








EN DJURVÄNLIG OCH VÄLDOFTANDE JUL


Jag älskar Body Shop, främst älskar jag deras Body Butter som jag aldrig kan få nog av. Kokos är min favorit men det finns flera andra helt underbara dofter att välja mellan. Lagom till jul kommer nu Body shop ut med några juldofter som jag ser verkligen fram emot. Att de, som alla andra Body Shop-produkter, dessutom inte är testad på djur tycker jag är en stor positiv effekt. 






Kollektionen släpps den 1 november och då endast i ett begränsat antal. Det kommer finnas tre olika dofter att välja mellan: Vanilla Chai, Frosted Berries och Spieced apple och det kommer vara produkter som body butter, handkräm, body lotion, badskum och läppbalsam. En perfekt julgåva till den som vill vårda såväl djurliv som sig själv. Jag kommer definitivt satsa på Body Butterversionerna eftersom jag tycker att de är så himla sköna för huden. Det är faktiskt den produkt jag använder allra mest tror jag, ihop med några andra trotjänare som jag inte kan vara utan (helt utan julanknytning).











Japp, nu vet ni vad ni ska satsa på, i alla fall inför jul. Dessa är ju roliga att ge både i julklapp som i adventspaket eller liknande. Eller varför inte passa på att köpa något av dessa paket när det ska överlämnas present till barnens lärare, tränare eller förskolepedagog? Tror de flesta hade uppskattat en av dessa gåvor.








Under årets julkampanj kommer Body Shop även lansera dessa personliga Body Butter-burkar i två butiker i Stockholm (lite enkelriktat tycker jag dock, de kunde väl iaf haft en butik i Göteborg och en i Malmö också). I butikerna väljer man vilket djur man vill ha (finns fyra att välja mellan) och namnet på den som ska ha burken. Kul och bra. Speciellt som Body Shop i år kommer att skänka pengar från julförsäljningen till tre olika projekt. Det är ett enkelt upplägg: varje julgåva som kunden köper hjälper till att skydda en kvadratmeter livsområde och hotade djur i Vietnam, Malaysia och Indonesien. Mycket bra tycker jag och målet är att samla in två miljoner kronor. Så vill ni vara etiska, lukta gott, få mjuk hud och dessutom rädda regnskog och vilda djur så är det till Body Shop ni ska bege er. Jag kommer iaf handla några av mina julklappar där i år. Kommer ni?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!