27 september 2016

BLOSSA BLÅBÄR INGEFÄRA







ÅRETS DOLDIS?


Sladdade in på Folk o Folks sida där Blossas drycker huserar och trillade in i den här superintressanta flaskan. Blåbär Ingefära alltså, vilken härlig kombination tänker jag. & hur har jag missat detta??? På webbsidan beskrivs glöggen på följande sätt:


 "Glöggen har en tydlig blåbärskaraktär i fin balans med de traditionella glöggkryddorna. Den pigga ingefäran bjuder på en diskret hetta i eftersmaken."


"Blossa Blåbär Ingefära 2016 är den första i raden av årliga alkoholfria Limited Editions. Glöggen är, varje år, smaksatt med nordiska frukter och bär och/eller klassiska julsmaker med en extra krydda. I år har vi inspirerats av den svenska skogen: smaken är blåbär och flaskan är en hyllning till en av våra äldsta hantverksformer: träkonsten."

Denna bara MÅSTE jag testa. Speciellt som de rekommenderar att antingen drick den som den är eller att blanda den med lite prosecco. Låter som en julig aperolspritzel-variant Häll två cl Blossa Blåbär Ingefära i ett champagneglas och fyll upp med prosecco. Dessutom en riktigt snygg flaska. Men den är, som de har beskrivits här ovan, en Limited Edition och ska bara finnas i utvalda matbutiker. Så nu börjar spaningen och jakten. Om ni hittar så får ni gärna tipsa mig. Jag måste ha minst en flaska av denna!






2 kommentarer:

  1. Åh! Låter väldigt spännande! Både som glögg och blandad med prosecco. Måste ha, undrar just om den kommer till Gotland....?! (Antagligen inte!)

    SvaraRadera
  2. Denna va riktigt god..ett stort plus är att den inte va så söt

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!