21 september 2016

PLANTAGEN VILL FYLLA VÅRA HUS MED JULIGA BLOMMOR, KRANSAR OCH KVISTAR.






JUL BÅDE UTE OCH INNE.


Plantagen visar upp hur deras jul kommer att se upp. Den är väntat nog väldigt grön och härlig. Mycket kvistar i alla former, stora röda julblommor, amaryllis och hyacinter i grupp. Till detta små rumsgranar av olika sorter och andra fina dekorationer av kvistar, kottar och bär.


Ute gäller det att satsa på många saker i grupp, blanda smått och stort, varva med små stolar och ljuslyktor. Det ska kännas välkomnande och inbjudande och det tycker jag att de har lyckats med. Tycker generellt att alla blivit bättre på att marknadsföra sin idé om julen de senaste åren och det är bara att tacka och ta emot, all inspo är bra inspo! & den här dörren och entrén är ju bara helt fantastisk, jag hade iaf blivit helt salig av allt detta vackra.








& titta bara på detta, vilket kök! Otroligt charmigt med alla gröna detaljer. & jag gillar att Plantagen presenterar så många härliga nya förslag på hur man kan tillföra grönt på flera olika sätt i sin dekoration. Som att hänga buntar av grönt på rad i ett fönster eller placera en hel matta av mossa på bordet att dekorera kring och på. Som jag gillar detta.









Madicken. Detta får mig att tänka på Madicken på Junibacken. Jag ser hur hela familjen samlas kring pianot, tänder några ljus och sjunger tillsammans. & här, precis som hos många andra, så verkar svart ha blivit en av årets julfärger. Snyggt och trendigt alltså. Så vackert med stora röda julstjärnor och röda amaryllis. & några vita Amaryllis också naturligtvis. Men rött är ju julens färg.









Dörren här ovan, wow va mysigt, tänker genast på The Holiday, en av mina favoritjulfilmer. Här igen detaljer som det är enkelt att plocka upp och göra hemma. Spika upp en vacker grön girlang, klä den med ljus och låt den harmonisera med dörren och de övriga attiraljer du valt att placera där. Som små enar, bordsgran, kottar, kvistar, ljuskyktor, röda äpplen eller apelsiner med nejlikor. Finns det inget eluttag i närheten så kan en ju alltid införskaffa ljusslingor som går på batteri.









Igen, utnyttja det gröna så mycket det bara går och blanda upp med kottar, skrynkliga linnedukar, ännu med granris och tallris. Häng grenar inomhus och dekorera dem efter smak, med kulor, ljusslingor, egengjorda pappersstärnor eller lite grönt. & om ni tittar extra noga på den näst sista bilden, den med den skrynkliga linneduken, så ser ni något jag gärna vill ha. Kan ni gissa?


Plantagen håller stilen i år, hoppas kunna botanisera där snart och mysa runt bland julstjärnor och doftande hyacinter. Ingen ju utan hyacinter.




1 kommentar:

  1. Snälla gör ett inlägg om juldekorationer som kan shoppas online. Jag tror på allvar jag dör om jag inte får börja snart!

    Tack för bästa julbloggen

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!