28 september 2016

JULEN HOS MIO 2016







GRÅTT, VITT, RÖTT OCH GULD.


Mios julbilder är fantastiskt inbjudande men jag får ingen omedelbar kontakt med bilderna. De är kanske lite stela men jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är som jag reagerar på, eller inte reagerar på. De är ju jättevackra men har jag inte sett det någon annanstans? Hmm... Kanske bara är jag.


Hur som helst. Traditionella, juliga bilder i tidens anda med grått vitt och rött och en hel del natur. Huset/Husen de har fotograferat i är ju helt magiska måste jag tillstå. Vilket ljus, vilka fönster, vilka väggar! Det får mig verkligen att vilja ha ett stort hus på landet där det garanterat är snö från slutet av november till början av mars. Fast det hade kanske bara varit underbart i drygt 7 veckor, sen hade jag nog önskat mig vår och vitsippor :-) Aldrig nöjd.










De här fönstren! De är som tagna ur ett fantasihus. Så sjukt vackert med kransarna och spröjsen. Jag gillar även den runda spegeln, den ger en mjukt och trevligt intryck och återspeglar ljuset från fönstren. & plötsligt vill jag ha massor av röda amaryllis precis överallt, trots att det inte är min favoritblomma men här gör den sig verkligen. Som en drottning på bal. Nu är jag definitivt övertygad om att jag behöver ha rött i min julinredning igen. Lite mer tradition, värme och känsla.








Fast det är ju rätt trevligt med det guldiga också. Att det ska vara så svårt! Behöver minst tre hus för att få ihop allt det där jag ser framför mig som jag skulle vilja ha. & att förena de tre vore nog ingen lyckad idé :-) Här tycker jag det är så gulligt med den lilla nallen vid de vita paketen, har nämnt det i något annat inlägg, att det är en stor mysfaktor i ett juligt rum.










Sovrummet brukar vara min "svaga" punkt när det kommer till juldekorationer. Ljusslinga och ljusstake är givet men oftast inte mer än så. I år ska jag minsann försöka jula till det med röda toner. Vi har redan en del grått och vitt så att addera rött på sina ställen blir nog bra. Mjuka kuddar, filtar och lite blommor kan man komma långt med tänker jag.










Ja, Mios jul är vacker och i tiden men ändå inte helt i min stil. Även om jag såklart plockar upp några guldkorn här och där. Men förhoppningsvis hittar ni fler guldkorn och det kanske är mer i er stil än min. Det är ju det som är så bra med mångfalden, det finns oftast något för alla och alla behöver inte tycka likadant. Dessutom, ge mig några veckor och jag har säkert ändrat uppfattning. Jag har ju en tendens att älska precis allting med julen när det väl närmar sig :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!