26 september 2016

ATT VISA DET ALLRA BÄSTA FRÅN GRANIT








ATT SPARA DET BÄSTA TILL SIST.



Granit släppte många bilder och vissa av dem var bara så mycket "jag". Om man nu kan säga det om någon annans bilder och uttryck. Men det är en blandning av precis allt det där jag gillar: varma färger, enkla linjer, kanelstänger och citron, apelsin och nejlikor. Burkar med kolor, nötter och pepparkakor. Åhh så jag längtar tills det blir verklighet här hemma. Jag vill dekorera hela huset med doft, synintryck och mjuka saker som bäddar in och stoppar om. Kärlek. Värme. Lycka.










Visst är det vackert? & visst blir en sugen på att dricka varm äppelmust med kanel och citron när man ser de här bilderna. Rykande het must som värmer både vuxen och barn. Passar perfekt när man spelar spel inomhus eller bygger snögubbar och snögummor utomhus. Att duka upp på ett litet bord och bjuda på lussekatter, pepparkakor och annat smått och gott. Så att man orkar bygga lite till och värmen stannar kvar en extra stund när vantarna blivit så blöta av snön att det nästan är lika bra att ta av dem. Då, då passar det bra med ett glas het must och en lussekatt eller två.










& de här bilderna, I just love them. Ljusslingor i skålar, glasvaser, glaskrukor kan vara något av det vackraste jag vet. Speciellt som man, som här, slängt in lite mossa i skålen. Jag har något liknande detta varje år men det varierar men man kan aldrig ha för mycket. Jag brukar dock ha enkla ljus och inga formar som dessa stjärnor men det var ju fint det också.


& glöggbringaren och dess eleganta små glögglas är ju klockrena. Vi har faktiskt bara fyra glögglas av samma sort och det är lite trist för ofta är det ju fler som dricker glögg när man väl öppnar en flaska. Man dricker inte så mycket men många vill gärna smaka en slurk eller två. Så i år får jag nog ta och införskaffa några glögglas till tror jag och Granit ligger bra till i både utseende och pris.


Ljus har jag ju redan skrivit om i förra Granitinlägget men här är det en annan färgskala som jag tycker är riktigt trevlig om man vill variera sig lite. Jag är inte så mycket för röda ljus utan har alltid vita med jag skulle kunna tänka mig att blanda upp de vita med några av dessa på vissa ställen i huset.  På middagsbordet eller på ett sideboard.








Så avslutar vi med tre härliga bilder som verkligen får mig i toppstämning. Saltlyktorna = sååå vackra, de ska få följa med hem när de väl kommit ut i butik. De söta små snöbollsljusen liknar de som IKEA sålt de två senaste åren och de har jag faktiskt kvar så de får stanna i butiken men eftersom jag gillar dem så kan jag ju ändå tipsa er om att de kommer att finnas på Granit. Antingen har man dem inomhus eller kanske på en granbädd med en glasvas ovanpå så att ljuset inte brinner ut.


Skärbrädan ska bli min. Den ser ju riktigt läcker ut och kanske rätt mycket för att den har tre massivt, härliga, vackra lussebullar liggande på sig. Dem hade jag gärna ätit upp omedelbums. Men om vi nu bortser från min kurrande mage så gillar jag den här skärbrädan och den skulle passa bra i vårt kök då vi redan har en del svart italiensk marmor (eller vad det nu är) och detta påminner om den. I en mer matt version. Så en sån här kommer nog dyka upp när jag ska fotografera mina egna alster i november-december.


Ja, det var mina favoriter från Granit och då finns det massor annat som jag inte har visat. Det här är ju bara miljöbilderna och jag tror att om ni gillar julsaker som är mer stilrena och avskalade så kommer ni älska julen hos Granit. Bland annat finns det en grå ljusstake jag definitivt ska ta mig en närmare titt på. Den kanske dyker upp i ett inlägg längre fram.




SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!