1 september 2016

TRE MÅNADER KVAR TILL 1:A DECEMBER




Alla bilder från Country Living



DIY INSPO



Tre månader till första december och det känns helt plötsligt galet lite tid. Hur ska jag hinna med allt? Ok lite överdrivet kanske men jag fick en gulp-känsla i magen när jag kom på att det är tre månader kvar. Det betyder att julbloggssäsongen nu lägger in andra växeln och att det är dags att suga i sig inspo och idéer i cybervärlden. Idag, eftersom jag fortfarande är förkyld och nedbäddad i soffan, har jag kikat lite på den amerikanska tidningen Country Livings webbsida och fått lätta slängar av "det DÄR måste jag göra. Och det DÄR. Och DET" osv, osv. Ja ni fattar, suget satte in.


Här ovan ser ni några bilder jag satte ihop från CL's webbsida och jag ska definitivt  göra marshmallowdekoraktionerna i år. Det tror jag barnen också gillar (finns risk för att deras snören blir rätt tomma dock) och det är ju så lätt. Rödvitt snöre brukar jag kunna hitta på både ICA och Panduro Hobby och Marshmallows finns ju i vanliga mataffärer. Lätt som en plätt. Gissar att man behöver en nål också.


Sen har jag alltid velat göra snygga Mason Jarburkar med ingredienser till varm choklad, kakor eller vad det nu kan vara och ge bort. Men, det verkar så... opraktiskt? Hur tänker man sig att göra en kopp choklad av en halv påse Oboy, massa chokladgodis, sockersnöflingor och en mängd marshmallows? Dela gärna med er om ni vet hur det där är tänkt att fungera (förutom att vara ruskigt snygga och mysiga då).


Ja, jag får helt enkelt fnula vidare på de där Majson Jarsfunderingarna. Hoppas ni har en bra första september och att ni hänger med från och med nu och ända till julafton.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!