11 december 2014

Sämsta jullåtarna?








Jag lyssnar mycket på julmusik så här års, det gör vi väl alla lite till kvinns. & jag älskar ju det, jag gör ju det. Men så finns det de där låtarna som jag inte riktigt vill höra, de som gör att jag faktiskt byter kanal på radion om de spelas. Vet ni vilka jag menar? De jag inte står ut med.



De skulle jag vilja lista, och höra vilka låtar ni inte står ut med, eller gillar mindre bra. Här kommer min lista på jullåtar jag inte vill höra:



1. Paul McCartney - Wonderful Christmastime. Står inte ut med denna konstiga enformiga jullåt, vad hände Paul?

2. Roxette - It must have been love. Det här är en Pretty Woman-låt. Pretty Woman utspelar sig i ett soligt LA. Så långt från julkänsla det går att komma. Hur blev det här en jullåt?

3. Jose Feliciano - Feliz Navidad. Den var rolig i början men nu är den bara uttjatad. Orkar inte.

4. Allt med EMD. Passar bättre som söt popgrupp än stämningsfulla julsångare.

5. ALLA svenska versioner av Fairytail of New York. Nej, nej och åter nej. Exempel 1, Exempel 2, Exempel 3.



Så, det var min lista. Får jag se era listor?











3 kommentarer:

  1. Jag håller helt med dig, Haha! Speciellt om nr 1! Blir lite småtokig varje gång jag hör den på radion. Den och Cliff Richard - Mistletoe & Wine är två låtar som inte alls går hem hos mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja just det, den gamla luringen. Den är inte bra! :-)

      Radera
  2. Kopierar rakt av. Plus den där cliff richardlåten. Hemskt.
    Jag tror Gessle är i maskopi med ngn. Hitta på ngn jävla historia om att det alltid varit tänkt som jullåt. Eeeeh. Nä. Snacka stimpengar han får med tanke på hur mkt den spelas den här tiden på året

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!