6 december 2014

Den vackraste adventsstjärnan








SOM ETT SMYCKE



Jag visade ju min fantastiska adventsstjärna som jag köpt på Indiska. Inte alls jag egentligen men den här var bara så vacker att jag inte kunde låta bli. Men den skulle inte passa att bara hänga i ett fönster, nej jag ville hänga den som det smycke jag tycker att den är. Så det blev mitt på köksväggen. I en tunn vit sytråd hängde jag den och nu hänger den där, nästan lite magiskt.



& i går kom jag på att jag ju kunde få ljus i den genom en sån där ljusslinga som går på batteri. Sagt och gjort. I med batterier, i med slingan i stjärnan och vips lyser den som av sig själv. Mycket smart (om jag får säga det själv).



Så nu hänger den där och lyser upp barnens paketkalender. Precis som på Jesus tid leder stjärnan dem rätt :-D Där fick jag allt till det! Ja, jag är nästan lite imponerad över min egen vitsighet.





1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!