5 december 2014

Min absoluta julfilm.






DIE HARD



I går såg vi julens-absolut-måste-film. Die Hard. Kanske inte den film de flesta ser på julen men jag gör det. Varje år. Det är på något sätt min julfilm, den som sätter stämningen och det som liksom trycker igång julen.



Jag har nog sett den i 18 år i rad nu. Det är ett bra tag kan man säga. & i år introducerade vi filmen för mina bonusar, nu får de också ta del av traditionen, det är viktigt att sprida sina traditioner :-D








Det här är ju en av mina favoritscener, och säkert många andras också. Snacket om att McClane känna av hur det känns för en sardin i burk (typ) och ironiserandes över att frun sagt att han skulle komma dit, koppla av, hänga vid havet etc. Det blev inte så mycket med det kan man säga.








& världens bästa Alan Rickman. Älskar honom! Han är ju dessutom även med i Love Actually så han borde vara mister julfilm kan jag tycka *s*









Japp, detta sysslade vi med i går. Julmys med Die Hard, tända jul, hyacintdoft, blod och allmän tillfredsställelse. För det behövs ju inte mer än så, en familj, en skön soffa, några filtar, en bra film, lite skottlossning och tända ljus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!