7 december 2014

Att ha slagit in de första julklapparna









GOD AFTON.



Mår ni bra fina bloggläsare? Själv har jag haft en toppenhelg med mycket julande men också mycket tid tillsammans med min man. Skönt när det blir så där, att man gör var sin sak men ändå tillsammans. Jag kokade knäck och han experimenterade med en datorfläkt som han ska stoppa in i den öppna spisen för att få ut mer värme i huset. Han är lite av en oppfinnarjocke den däringa mannen jag har.



Men det är inte vad jag tänker skriva om nu för jag har ju slagit in de första julklapparna och jag blev rätt nöjd måste jag säga. Jag har helt klart inspirerats av mina Pinterestbilder men det är väl precis så det ska vara?











Jag hann med fem julklappar igår och det är rätt skönt att i alla fall ha kommit igång, annars brukar jag inte hinna med och då blir det ofta ett berg av julklappar till slut och då är det inte riktigt lika roligt. Nu var det kreativt, kul och lite spännande.










Papperna är inköpta på Lagerhaus (det svarta och det vita) och det guldiga är köpt på Illums Bolighus och banden kommer från lite olika ställen, några hade jag liggande, något är från Lagerhaus, något är presentpapper som jag klippt till. Sen är resten rekvisita. Buxbomen kom från det som blev över efter att jag gjorde buxbomkransar i går, granen kommer från en grankvist som vi har här hemma, vykortet är köpt på Systrarna Greene, Candy canen är köpt på någon billighetsaffär, änglarna kommer från Panduro Hobby och den guldiga trästjärnan kommer från TGR.



Man kan ju variera det här i oändlighet nästan. Jag testade att sätta sugrör på men det blev inte så bra. Men jag är nöjd med dessa i alla fall och det ska bli kul att göra några till i veckan. Nu när jag har fått upp flåset lite.











Så nu är de första julklapparna inslagna och på display. Därför har jag inte skrivit några namn på dem, då blir det mer spännande för barnen tänker jag, för de kommer gå och titta på paketen med stora glittrande ögon.



& kanske fick ni lite inspiration till er egen julklappsinslagning. Jag är i alla fall inspirerad att fortsätta och kommer såklart visa upp nästa batch när den är klar. Men tills dess... Ha en superskön söndagskväll och i morgon när ni vaknar är det bara 16 dagar till julafton! Häpp!






1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!