15 december 2014

Nio bilder jul.







HEJ MÅNDAG NIO DAGAR INNAN JUL!



Hello kära bloggvänner. Nu är det nio dagar kvar till julafton!? Galet va. Har ni klätt era granar än eller är det regelvidrigt att göra så innan den 23:e? Jag klädde vår ena i går, barnen och mannen klädde den andra. Lika bra att ha två granar så att alla blir nöjda. Som tur var blev båda granarna bedårande fina, jag pyntade en Kungsgran och barnen en "vanlig gran". Det blev väldigt tydligt (i alla fall för mig) att en vanlig gran ska ha lite mer traditionellt pynt med halbhängen, änglavingar, smällkarameller och röda kulor. Barnen hängde upp lite allt möjligt och granen blev strålande vacker. Så underbart att vakna upp på morgonen och se ljuset från julgranen i hallen.



Vi har så pass stort att det går att ha två granar, det är jultokiga jag rätt nöjd med kan jag erkänna. I år går vår kungsgran i vitt, koppar och guld och det är superfint men nu undrar jag om det inte blir rött igen nästa år (velpotta). Blir lite sugen på dte lite varmare. Kanske guld, koppar och rött. Ja vi får se, det är ju ett helt år dit *fniss*



Annars har det varit mycket jul, jul, jul i helgen. Så till den grad att bloggen fått hamna lite i skymundan. I fredags kokade jag lakritskola och hallonkola, grannen kom över med nybakta lussekatter och julmusiken gick varm. I lördags besökte vi Jakriborg julmarknad där vi fick med oss en hel del godsaker hem, mer info om det kommer. På kvällen blev vi inbjudna till våra grannar för en julöl och pizza. Bra avslutning på dagen med andra ord. & i går tillverkade jag trillingnötter och påbörjade en omgång pepparkakscake pops, pyntade granen, skrev julkort, slog in paket och eldade i brasan så att det stod härliga till. Plus var på adventsfika hos våra kompisar lite längre ner på gatan. Underbart!



Men nu är det jobbdag idag och julen får stå tillbaka en aning. Jag behöver bara hitta en eller två julklappar till så är jag klar sen och det känns oerhört skönt. Så finns det mer plats för lugn, ro och mys.



Men vi hörs senare hörrni!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!