21 december 2014

Dan före dan före dan före dopparedan!








TRE DAGAR KVAR.



Har ni det bra mina vänner? Har ni också massor kvar att göra trots att ni har haft hur lång tid på er som helst? Jag fattar ju som vanligt inte hur det går att få en sådan lång to-do-list bara dagar före julafton. För det är ju inte bara de roliga julförberedelserna som måste fixas, nej det ska tvättas, städas,    middagen ska lagas utöver julklappsinslagning, julmatslagning, godistillverkning och allt det där mysiga. Jag hade lite förträngt att vi dessutom måste städa toaletter, byta lakan och annat sånt som är ett måste   när det vankas gäster.



Men det är en rätt ynklig klagan, det går faktiskt helt ok, det är bara mycket och jag hade gärna tagit en stund för att sjunka ner i soffan och titta på Love Actualy (det ska jag minsann göra sen). Julmust, hemlagade julgodisar, en varm filt och bästa julfilmen.











Häromdagen sken solen och då passade jag på att föreviga granen i lite trevligare ljus, då ser man de vackra kulorna mer i detalj. Mina julgransdeorationer kommer från alla möjliga ställen. De vita pärlbollarna är från H&;, den lilla guldfågeln och stjärnan/flingan är från Illums Bolighus, de vanliga kulorna är från Vellingeblomman, några av guldhängena är från Åhléns, några är från IKEA och några är inköpta i Sydney. De guldiga candy canesen är också från Sydney. Gillar dem mycket.




Nu måste jag fortsätta med julgodiset dock, hoppas ni har en härlig söndag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!