9 december 2014

Klappat & klart








PAUS


Mitt i julstöket är det skönt att kunna sätta sig ner med en tidning, en kopp kaffe några skinksmörgåsar och lite sött. Det behövs också, för att få till en bra balans, hinna känna efter och hinna njuta av allt. Att inte bara rusa från den ena sysslan till den andra, hur roliga de än är.



Så jag försöker pausa mellan varje sak, surfa lite, läsa en bok, spela något spel eller bara ta det lugnt med en lyxig, glossig tidning och lite gott att äta. På så sätt hinner jag ladda om och njuta av det jag företar mig.



För det är viktigt det där med återhämtning och att det vi gör inte blir bördor utan är härliga, njutbara ting. Det är ju det där ordet måste, det tycker jag vi ska försöka sudda bort och ersätta med något annat. För egentligen finns det inga måsten om vi bestämmer oss för att det inte finns det. Kvar finns sådant vi vill göra.



Så passa på att pausa ibland, vila lite gör något helt annat så att julsysslorna bli glädjefyllda och roliga. Det är mitt bästa tips så här två veckor innan julafton.








4 kommentarer:

  1. Kul att läsa att någon annan anser samma som jag gör - det finns inga måsten!
    Ikväll stressar jag hem för att hinna i tid till tomtekväll i skolan men imorgon ska jag och pojkarna bara vara och göra det som faller oss in.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur det finns några som kan uppmana andra att ta det lite lugnt. Jag vet att jag gör ganska mycket men så är det ju inte alltid och för mig är det helt ok att köpa på pricken allt på matbordet och dra ner på julklapparna och ambitionerna. Hoppas ni får en mysig nobeldag då, du och pojkarna :-)

      Kram!

      Radera
  2. Lyssnar alltid på mix megapol på pendeln på morgonen. Idag diskuterade de vad som höjer julmyspys-faktorn. Och jag tänkte på en massa saker men bla på din blogg. Som ett enda stort glossigt lyxigt julmagasin med lagom dos julinspiration varje dag. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, vilken underbar komlimang, den blev jag verkligen jätteglad för.
      Stor kram!

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!