12 december 2014

Att göra egna julkort







JULKORT.



Vi har pysslat lite, jag och Inez. Tillsammans har vi skapat årets julkort. En helt ny tradition (eller tradition och tradition, vi har inte gjort det innan och det är inte säkert att vi gör det igen) som var rolig men lite tidskrävande. Jag köpte ett färdigt kit på Panduro Hobby men det var inte riktigt så färdigt som jag trodde utan jag fick mäta och klippa en hel del för att vi skulle kunna pyssla.



Men när vi väl kom igång så var det kul.










Till vår hjälp fick vi papper i olika storlekar (well, efter att jag klippt till dem), band, hjärtan, pärlor, bokmärken och stickers. Plus lim och dubbelhäftande tejp.



Sen var det bara att sätta igång och skapa julkorten, antingen efter de förslag som fanns eller eget huvud. Jag körde mer på förslagen medan Inez freestylade.









& här ser ni ett av resultaten, Inez fina julkort som ska skickas till mormor och morfar eller hennes före detta dagmamma. Detta var kul men jag tror inte det blir någon återkommande tradition, nästa år får vi hitta på något annat skoj att pyssla med tror jag.



2 kommentarer:

  1. Hej!
    Måste säga att jag är mycket imponerad av dina mysiga och pyssliga inlägg som ibland dyker upp flera ggr om dagen! Att du orkar och hinner, fantastiskt. Mina barn har alltid sagt att jag är jultokig men när jag ser dig och fler bloggare inser jag att jag är amatör....Sedan har jag nog lugnat mig lite när barnen flyttade hemifrån, det kanske blir mer när och om man får barnbarn. I vilket fall blir jag glad av dina inlägg och eftersom jag är långvarigt sjuk är det kul att ha något att läsa och drömma om även om jag inte kan omsätta så mycket av det du gör pga sjukdom. Tack för en mysig sida!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Birgitta, vilka underbara rader att få läsa. <3

      Kram

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!