13 december 2013

Så här firade jag Lucia



LUCIA

Idag är det ju som bekant Lucia och jag började dagen med att bege mig till jobbet tidigt, tidigt. För där vankades det luciatåg, glögg och lussebullar men då var man tvungen att vara där i tid. Så tio i sju lämnade jag huset och tog mig mot jobbstaden för att njuta av en härlig sångstund.

Trodde jag.

Istället satt jag och spände käkarna som i panik över att Lucian inte kunde ta en endaste ren ton. Det var faktiskt riktigt jobbigt och vi tyckte ju synd om tjejen efter ett tag. Det fanns andra i Luciatåget som sjöng underbart vackert och varför de inte var Lucia ist är för mig helt obegripligt.

Det kändes som att vara domare i Idol. Ni vet, den blivande "artisten" (som givetvis fått höra av sina vänner att hen är sjuuuukt bra på att sjunga) kommer in, berättar vad hen ska framföra och sen håller domarna på att dö när hen väl börjar sjunga. Lite den känslan.

I 25 minuter. Olidligt.

Så i kväll hoppas jag kunna se på lite av SVTs Luciafirande för att få den där mysiga stämningen jag trodde jag skulle få i morse.

Så det var mitt Luciafirande. Hoppas du hade det minst lika trevligt ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!