19 december 2013

En julklapp du ångrat att du köpt/ du önskar att du aldrig fått.



HMMM...

En julklapp jag ångrat att jag köpt eller aldrig fått. Det var en väldigt svår fråga. Jag tror inte att jag ångrar några av de julklappar jag själv gett bort men däremot har jag väl rynkat lite på näsan åt en eller annan julklapp jag fått genom åren. Främst som tonåring då det var extremt nog med vad man hade på sig och inte hade på sig.

Jag minns en jul då jag fick två julklappar jag verkligen inte gillade. Ett par illneonrödoranga vantar som jag på intet sätt förstod hur mamma kunde få för sig att jag skulle gilla. & en tröja av min bror som var svart och glesstickad med ett stort blomtryck fastsytt mitt på bröstet. Något jag på den tiden ansåg enbart kunde bäras upp av en gammal tant.

Idag vet jag ju bättre och skulle givetvis inte bli besviken på en julklapp på samma vis. Det ÄR tanken som räknas, jag var bara för bortskämd och tonårsaktig för att förstå det på den tiden. De tyckte ju uppenbarligen att vantarna och tröjan var jättefina, synd bara att jag inte kunde se det så på den tiden.

Men det är nog de enda julklapparna jag kommer på som jag blivit jättebesviken på.  Dock tycker jag nog att det ändå är två för många. Jag borde ha varit tacksam och glad över den fina omtanken och att de hade köpt något som de trodde att jag skulle gilla. Faktiskt så sitter jag här och skäms lite över hela händelsen nu, så här 23 år senare...

Bra dagens, men svår och tankeväckande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!