6 december 2013

Jag ser det snöar...









ÅRETS FÖRSTA SNÖ.

I efterdyningarna av den mäktige Sven kom det så till slut snö. & den kommer säkert försvinna alldeles strax, för den gör ofta det här nere i Skåne, men jag har iaf fått se den, känna kylan, sett hur allting inomhus blivit så mycket ljusare.

Det fanns nog en mening med allt det här.

För vi drabbades ju av Sven, som så många andra. & vissa. inte helt superviktiga, delar av huset har trillat loss så jag har fått gå på jakt i trädgården efter bråte så att det inte flyger iväg och landar hos någon annan eller hamnar på någons bil. & grannens träd har trillat in på vår tomt, stackars träd.

& jag tyckte att det var rejält läskigt i går kväll när det stormade som värst, hela huset knakade och rörde sig och Sven lät som ett lejon som försökte riva huset. Eller när jag körde bil och kände hur vinden tog tag i bilen lite som den själv ville.

Då var jag inte kaxig.

Men som plåster på såren gav han mig lite snö, kanske för att jag ska glömma bort honom fort, och det gör jag gärna, kanske för att be om ursäkt, the jury is still out on that one. Men snö har vi och mer ska komma de närmsta dagarna. Dock ska det också komma regn så jag får spara snöminnena från idag, det kanske inte blir mer än så här.

Men då fick jag iaf lite snö. & lite är bättre än inget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!