17 december 2013

Snart är det jul (atchoo, prosit)






EN VECKA KVAR!

Så var det tisdag den sista veckan innan jul och stämningen inne är på topp men julstämningen utomhus lyser med sin frånvaro. Gräsmattan är grön och det regnar, regnar och så regnar det lite till.

Jag är fortfarande dunderförkyld och är hemma från jobbet, ligger nedbäddad i soffan och tittar på "Tomten är far till alla barnen" och njuter av hyacintdoften som omger mig.

Kanske världens bästa doft.

Dagen kommer gå i vilandets tecken så det blir nog en film eller två till innan dagen är slut. Men förhoppningsvis är jag bättre i morgon och kan gå till jobbet. & då vankas det julträff på jobbet en kort stund innan det är dags för årets stora julbord på Sankt Markus vinkällare i Malmö. Men då måste jag vara mycket mindre förkyld än vad jag är idag, och inget nysande. Jag vill ju inte vara den som nyser på julbordet och smittar ner alla gästerna inför julen.

Det hade inte varit en god julgärning...

Så jag lutar mig tillbaka i soffan, drar den gosiga filten över mig och njuter av kaoset i "Tomten är far till alla barnen" (och inser vilka lugna och sköna jular jag själv brukar ha) och hoppas att apelsinjuicen gör under för förkylningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!