2 december 2013

Nu är det jul, här i vårt hus...




JULEN HAR ANLÄNT.

Så är den äntligen här, den underbaraste av tider, julen. & vi har fått upp nästan alla adventssaker och även lite av julsakerna. Det var lika bra när de ändå var framme. & barnen har fått en liten gran som Inez har pyntat själv, till hennes enorma lycka. & den blev superfin, som en designgran i vitt, lin och silver.

& nästa helg köper vi vår stora innegran, som i år ska bli pyntad i vitt och silver (den också). Jag har köpt massor av vackra kulor, både billiga och dyra för att göra granen så vacker det bara går.

Första ljuset är tänt, datumljuset brinner dag för dag och nedräkningen har sannerligen börjat. Om tre veckor är det lillejulafton, tänk va tiden rusar iväg! & det är så mycket jag vill försöka hinna med men det är bara att inse att det går inte. I stället ska jag luta mig lite tillbaka, njuta av ljusen, dofterna och värmen.

För det är det bästa med julen: känslan, sinnesstämningen och värmen som kommer från hjärtat och värmer upp allt det som hösten har kylt ner.

Så nu, nu är det jul i vårt hus.








1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!