9 december 2013

Dag 08 - (Går)dagens pyssel









JULGRANSPYSSEL

Dagens inlägg få handla om samma sak som gårdagens sena inlägg handlade om, dvs granen och dess dekoration. För det var allt pyssel jag hann med i går. Förvisso gjorde jag en omgång misslyckade tryfflar men det får bli ett annat inlägg. Här är ett mer "pyssligt" inlägg gällande granen.

I granen har jag:
Två slingor á 80 ljus
Ca 60 vanliga julgranskulor
8 handblåsta julgranskulor i olika utförande.
4 candy canes
2 glittriga stora "stjärnor"
3 små vita stjärnor.

Jag börjar alltid med att sätta i ljusen och de här slingorna är bra eftersom de inte sitter ihop utan mer är som ett långt "snöre". Till skillnad mot de lite större ljusen som man klämmer fast som ofta sitter på en sladd som går "runt". Om ni förstår vad jag menar :-)

Sen börjar jag med de stora kulorna och jobbar mig "nedåt" i storleksordning. & de allra finaste dekorationerna sätter jag på bästa platserna i granen, så att de får skina lite extra. Till sist flyttar jag om lite kulor så att det blir en bra helhet. Går fram och tillbaka, granskar, flyttar om lite till. Tänder och släcker lampor i rummet för att se att den rätta mysfaktorn infinner sig och vrider och vänder lite på granen tills jag är helt nöjd. Sen är det bara att mysa loss. Placera ut paket om man har några färdiga att placera. Ta ett glas glögg och njuta av stämningen som infaller när en julgran fyller rummet.

Så går det till hemma hos oss när granen kläs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!