4 december 2013

Barnens lilla gran




DEN LILLA GRANEN.

Det är inte utan att jag i alla tider själv önskat mig en egen liten gran att klä. Men vad jag minns fick jag nog aldrig någon, vilket kanske inte är så konstigt men något jag iaf önskade mig. & i år var den våra barns tur att få njuta av en egen gran, få välja ut julpynt, och dekorera den så fint de bara visste. Eller rättare sagt Inez, Wille var inte så intresserad just när det begav sig. Han kanske blir mer benägen att hänga upp saker i granen när de börjar julpyssla på allvar i skolan.

Som jag skrivit innan så tycker jag att det blev en fin liten gran, den står fint placerad så att man ser den både på ovanvåningen och från nedanvåningen och den bidrar i allra högsta grad till julstämningen.

Supermysigt.

& i helgen är det förhoppningsvis tid att införskaffa den stora granen och klä den medan vi dricker glögg och lyssnar på mysiga jullåtar samtidigt som en brasa sprakar sådär som brasor gärna gör.

Det ser jag verkligen fram emot.!







2 kommentarer:

  1. Ni ser ut att ha en riktigt fint hus må jag säga!! jätte gullig mini gran också :)

    SvaraRadera
  2. Men gud så fin gran. Jätte mysig, verkligen!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!