16 december 2013

Julfilmsmaraton





UJ, UJ, UJ, STACKARS MIG!

Jag nyser som om vore jag allergisk mot mig själv och näsan rinner som om den vore en kran som inte går att stänga av. & nu har jag snutigt mig så mycket att det börjar bli sår under näsan. & allt detta på bara några timmar.

Det är en riktig elaking som hoppat på mig känner jag och det enda jag orkar och känner för är att bädda ner mig bland svala, mjuka lakan och vila, vila och vila. & så kanske jag orkar titta på någon julfilm mitt i allt elände.

& har jag tur får jag i mig lite julgodis för någon mat orkar jag inte göra i det hät tillståndet. Jag är faktiskt fruktansvärt ynklig och det känns som om den här dunderförkylningen kom synnerligen olägligt. Jag har ju fortfarande massor av julande kvar att göra men något sånt orkar jag inte med.

Nej, det får helt enkelt bli nerbäddning galore och julen får visas på tv tills jag blir frisk. Julfilmsmaraton it is!



1 kommentar:

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!