16 december 2015

Vinterskrud och längtan







STATUS


Jag har kollat SMHIs vädertjänst lite sporadiskt och det ser minsann inte lovande ut inför julafton. Det liknar mer ett typiskt midsommarväder snarare än vinterskrud. Inget att göra åt men lite synd är det allt, det känns ju inte alls lika juligt som när det när det är snö. Å andra sidan är det skönt att slippa frys så förbenat. Men det kommer väl till nyår som vanligt, då brukar det smälla till och bli svinkallt. Så dags då liksom.


Nåja, det blir vad det blir. Idag är det en vecka innan lillejulafton (dan före dan) och nu tror jag minsann att alla julklappar är klara. Vi bestämde oss för att köra julklappsleken när svärmor och svägerska med familj kommer ner i helgen så idag for hela familjen till ett köpcentrum för att införskaffa julklappar till leken. Så förutom det jag beställt på nätet, som ännu inte kommit, vilket gör mig lite nervös minst sagt, så är jag klar. Det känns jätteskönt. Nu har jag bara ett par få grejer att slå in och sen kan jag lägga det bakom mig. Nog för att jag gillar att slå in saker men jag är inte förtjust när det blir ett stressmoment.


Förhoppningsvis kan jag nu koncentrera mig mer på själva njutningen. Jag har två jobbdagar kvar och även om de förvisso är långa och välfyllda så vet jag att det snart hägrar lite välförtjänt ledighet. En ledighet som förhoppningsvis innehåller en hel del bio (måste se En man som heter Owe och Star Wars), godisätande och mängder av avslappning. Så skönt det ska bli. Sen funderar jag på att kanske börja träna också. Kanske.


Men först ska vi ta oss genom torsdag och fredag och sen kan det börja. Äntligen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!