9 december 2015

Dan före dan före dan före dan före dan före dan före dan... etc






GOD KVÄLL I STUGORNA


Oj va det går snabbt nu, jag hinner knappt med längre känns det som. Om sju dagar har jag semester och då kommer vår älskade släkt ner över helgen för att fira lite jul vilket jag ser oerhört mycket fram mot. Jag är verkligen förtjust i både svärmor, svägerska, svåger och barnens kusiner.  Jag har väldigt liten släkt själv så jag är väldigt tacksam för att mannens släkt är så underbar.

Jag ser fram mot kvällar med spel (vi älskar att spela spel), skratt och allt för mycket godisätande (hemgjort naturligtvis), stämning, mys och minnen som består.

Jag ser fram mot kvällarn i sofforna där vi värms inifrån och ut genom både brasa, fårskinn och glögg. Jag ser fram mot julklappsspelet som vi gemensamt ska spela för första gånge, det kan gå hur illa som helst (kanske inte vuxenmässigt men barnen, deras rättvisepatos kan ju ta vilka proportioner som helst). Jag ser fram mot julmat, julmusik och det bästa av familjehäng.

Men innan dess ska sju dagars jobb klaras av, vi ska griljera skinkan, jag ska laga mer julgodis och jag ska fixa fler julklappar. Sen måste vi ju köpa gran och klä den, det höll jag helt på att glömma nu när jag funderade på "måsten".  Det är inte annat än att en är lite trött efter en lång höst med andra ord. Men snart är det ledighet, julmys och familjetid för hela slanten.

Som jag längtar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!