11 december 2015

När det är både fredag och bara 13 dagar kvar till julafton!







FREDAGSFEELING


Fredag hörrni! Härlig känsla och så mycket som ska hinnas med (om en som jag inte hinner med så mycket på veckorna så får det ske på helgen). Idag har jag fått hem en beställning på två julskinkor från Scan som ska griljeras och göras iordning till näste helgs familjeangelägenhet. Jag ska testa både Rapsgris och Gourmetskinka, spännande, kommer vi märka skillnad?


Sen måste vi införskaffa årets gran(ar)! Som jag längtar. Doften (well, Kungsgran luktar ju inte så mycket tyvärr), stämningen, ljusen, allt det underbara. Julgranen är ju grädden på moset, crème de la crème, julens måste. Så graninköp, julgransklädning, glöggdrickning och julmusik. Kan bli hur bra som helst tänker jag.


I helgen är det även julmarknad här i byn, tyvärr är informationen rätt knapphändig men jag ska försöka få tag i lite mer matnyttig info än den som gå att hitta på webben. Om ni bor i Malmö-Lundområdet så är julmarknaden på Jakriborg perfekt. Går tåg från både Malmö och Lund och det tar bara några minuter att ta sig till Hjärup. Julmarknadsplatsen är precis bredvid tågstationen dessutom.


& så ska jag försöka hinna med mer julgodis och julbak, se nån film, gå på 4-årskalas och dessutom hinna njuta! Viktigt att komma ihåg, att sätta sig ner och lukta på julen, titta sig omkring och njuta och ta in.


Men vi hörs lite senare julfriends!




2 kommentarer:

  1. Vilka vackra och stämningsfulla bilder du bjuder på!

    Vi brukar också ha julgran. Varje år tänker jag att jag ska leta rätt på sån där julgrans-doft-spray som jag hört att det finns, men glömmer det varje år. Fördelarna med en sån gran överväger avsaknaden av doften tycker jag.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Hjälp! Nu går tiden alldeles för fort... Ikväll är det julbord för vår del, eller det är så att jag får vara hemma med sjuka dottern. Missar det första julbordet på tio år! Jaja, det blir åtminstone ett substitut hemma så att vi också har det gott. Julfilm till det!
    På söndag ska vi göra julgodis, äntligen!
    Men du, Heléne! Hur får du granen att hålla hela vägen till nyår om den kommer in i värmen nu? Jag vill gärna köpa gran imorgon och få på plats på söndag utan att den ska barra på juldagen.
    Stor kram!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!