21 december 2015

Årets julskinka - SCANS Gourmet färdigkokt julskinka!









GODASTE SKINKAN PÅ JULBORDET



För er som ännu inte börjat stryka saker på inköpslistan till julbordet kommer här årets tips. Scans Gourmet färdigkokt julskinka. Prisbelönt och jag förstår varför, den är helt enkelt fantastisk, i både form, smak och utseende.


Jag brukar köpa Scanss ekologiska julskinka men testade den här i år istället och jag är väldigt, väldigt nöjd. Vid julbordet i lördags utryckte en av gästerna (en elvaåring) att det var den godaste julskinka han någonsin smakat. Jag får hålla med honom, det är iaf en av de bättre jag ätit under mina dar som julskinkefantast.











Vi brukar välja färdigkokt skinka som Johan sen griljerar själv. På Gourmetskinkan fanns det bara en tunn fettrand men vi valde att ta bort den ändå eftersom så få hos oss äter fettet och en vill ju liksom ha med griljeringen, den är ju så god. Mmm...


Som ni ser är skinkan väldigt, väldigt fin, faktiskt ett praktexemplar tänker jag och den här kommer vi äta i många dagar.












En exemplarisk skinka i mina ögon. Jag kan vara lite petig med fett på skinka även om jag blivit mycket mycket bättre, men ser den ut så här så finns det absolut inget att klaga på.



Mör, fin, saftig och väldigt god smak. Till en sån här skinka krävs det bra senap tycker jag och antingen så kanske en gör senap själv men jag älskar Apoteket Hjärtats julsenap, grov, stark och skånsk! Det ska ju vara så att det biter lite i näsan och ögonen nästan tåras.












En perfekt köttig jultallrik. Efter sillen gäller skinka, prinskorv och köttbullar. Här har jag testat skinkan med dels "Stark & Grovkornig" från Slotts samt Apoteket Hjärtats grova senap och Apotekets var absolut det bästa valen till den här underbara skinkan.


Vi åt skinkan i lördags till årets familjejulbord men har fortfarande en fjärdedel eller så kvar som blir perfekt till frukostmackan: Vörtbröd med russin, smör, julskinka och grov senap. Det går inte att starta dagen bättre än så.


Så dagens tips, Scans Gourmetskinka, färdigkokt. Ni kommer inte bli besvikna utan istället lyckliga över att ni valde en grymt, god skinka.  




1 kommentar:

  1. Tack för tipset! Jag får alltid sån ångest när det är dags att köpa skinka. Vissa år har jag tom köpt två bara för att vara säker på att åtminstone någon av dem är bra... Och förresten, ursnygg skinkgaffel!! :)

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!