5 december 2015

Morgonstund i december







DEN FEMTE DECEMBER


Vaknade tidigt idag, dagen innebär besök från barnens farfar och bonusfarmor och förhoppnings ska vi kunna ta oss till Julmarknaden i Björnstorp för lite julstämning och ikväll ska vi duka upp ett mindre julbord här hemma. Det blir sill, julskinka, vörtbröd, bruna bönor, köttbullar, prinskorv, julmust, julost och en hel del till. Dessutom borde min ingefärssnaps vara klar ni så den får vi kanske provsmaka.


De första julklapparna är inhandlade och jag försöker gömma dem här och där, risken är väl att jag inte hittar alla när det väl är dags utan de kommer fram när det töar i mars ;-)


Ska ni göra något roligt idag? Kanske fler än jag som ska på Björnstorps julmarknad? Då kanske vi ses där :-)


Ha en härlig lördagsmorgon så hörs vi snart igen, det kommer ett superbra och supersnabbt julgodisrecept lite senare. Nomnomnom.




2 kommentarer:

  1. Så mysigt att gå upp i mörkret och tända ljus!

    Här blir det kalasförberedelser. Vi blir 19 pers runt middagsbordet imorgon så det är lite att fixa med.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut på bilden. Och vad gott det lät med julbord. Själv får jag vänta till julafton innan det blir riktig julmat.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!