1 december 2015

Första december och dags för julkalender, adventskalender, paketkalendrar och varm choklad







GOD MORGON DECEMBER!


Så är den äntligen här, världens bästa månad. Som vi har längtat, eller hur?! Jag ser så mycket fram mot allt som jag ska hitta på, antingen själv eller med familj och vänner och på något sätt blir det inte bättre än så här, bästa månaden alltså.


Jag har ju tokjulat ett tag men i går kände jag att jag inte riktigt hunnit med att göra en massa julgodis så hela kvällen stod jag och rörde i grytor, doppade saker i choklad och snodde sen ihop en paketkalender (verkligen i senaste laget, måste bli bättre på det där).







I år hittade jag de här påsarna på IKEA (15 st i varje förpackning, tror de kostade 39 kr) som jag direkt insåg skulle passa mina behov perfekt. Jag brukar bli rätt irriterad på paketkalendrar, inte på själva kalendrarna men på alla de här småsakerna som är helt omöjliga att paketera in vackert. Så i år gjorde jag det enkelt för mig. Fina påsar, en penna och lite klistermärken.  & innehållet kan få se ut precis hur som helst för allt passar i en påse :-) Dessutom har vi bara barnen på halvtid så 24 inslagna påsar är rätt lagom.


Nu står påsarna och väntar utanför barnens rum, de var så nyfikna igår, "får vi en chokladkalender eller en paketkalender". Sanningen är att de faktiskt får både ock, fast det vet de inte om än. Inte för att det egentligen var meningen, det blir rätt mycket med två kalendrar men eftersom jag var "tvungen" att köpa på mig lite kalendrar för bloggen skull (vi skyller på den iaf) så har jag ju insett att fem stycken godiskalendrar till mig och min man kanske är lite i värsta laget. Så två av kalendrarna går då såklart till barnen.


Så idag ska vi smaska adventskalendrar för hela slanten, jag ska ta mig en knäckemacka med julskinka och senap från Apoteksgruppen. Barnen ska få varm choklad och få mysa framför julkalendern om drygt 45 minuter.


Men nu måste jag nog sätta fart :-)


God morgon!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!