28 december 2016

NYÅRSINSPO - VACKRASTE DUKNINGARNA






FIRA IN 2017 MED STIL


I år firar vi nyår hos några goda vänner och jag är säker på att det kommer vara en fantastisk dukning. Men den kan jag ju inte visa än men vill ändå inspirera er till vad kan kan göra om man är lite påhittig, får lite inspiration och vill göra det där lilla extra.

Den första delen går mest i ett svart, vit-guldigt tema och en kommer den en liten ljusare version i rose, guld och vitt.









Enkel DIY. Spraya lim på champagneflaskan och doppa i guldglitter eller vad man nu är sugen på. Kanske finns det redan färdigt sprayglitter men det har jag ingen aning om. Men visst blir det det där lilla extra?!







Sådana här skulle jag vilja ha, jag tycker de är så söööta! Perfekt till tolvslaget skulle jag säga. Alla vuxna gäster som dricker alkohol får var sin liten flaska att skåla med vid tolvslaget och för barn och de som dricker annat kan man göra något liknande men kanske i andra färger.









De här tjusiga flaskorna går inte heller av för hackor och är enkla att göra. Köp lite sprayfärg på Panduro plus lite papperssiffror samt lim och guldglitter. Spraya flaskorna med sprayfärgen (ta bort etiketten med varmt vatten innan så blir det en mer jämn yta), täck siffrorna i lim och strössla över guldglittret. Klistra på siffrorna på flaskorna. Voila!












Krispigt och lyxigt vitt. Det går väl alltid hem. Speciellt på en champagnenyårsbrunch skulle jag säga. Om man är flera kompisar som vill träffas men alla har planer på olika håll på kvällen så kan man ju duka upp en enkel champagnebrunch med lite småtugg och lite champagne och skåla in året lite tidigare med sina kompisar.











Mycket härlig inspo tycker jag, det enda jobbiga då är väl att det blir så svårt att välja :-) Själv hade jag nog i år gått på det mörka temat med guld och inslag av vitt. Det känns lyxigt och perfekt att fira in det nya året med. 2017, tänk att du snart är här. Tiden går så himla snabbt. Även om 2016 varit bra på många sätt har dalarna varit djupare, förlusterna värre och önskan om ett bättre 207 större. Inför 2017 önskar jag mig mindre förluster, mer förståelse, mer kärlek och nya små kärleksbollar att förgylla tillvaron med.


Japp, d et var allt för nu. Jag verkar ha drabbats av någon slags magont som jag inte blir riktigt klok på men jag känns inflammerad i typ hela magen så jag antar att det beror på den enorma mängd mat jag tryckte i mig under jul. Är inte riktigt van vid att äta så mycket så nu protesterar kroppen. Då är det skönt att det inte är så stressigt nu och jag kan vila mig lite i form även om jag har en del jobb att sköta under tiden.


Vi hörs lite senare.








2 kommentarer:

  1. Gud vad mycket härlig inspo för nyår, nu blev jag helt partysugen! Jag vill passa på att tacka för en bra blogg, jag är inne här alldeles för ofta och kikar ;)

    SvaraRadera
  2. Snygg inspo, man kan ta på nyårsstämningen!

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!