12 december 2016

FLER JULKLAPPSTIPS - SKÖNHET & FLÄRD





DE LITE LYXIGARE MEN ACK SÅ VÄRDEFULLA OCH ANVÄNDBARA JULKLAPPARNA.


Jag har ett helt system för huden och det verkar funka rätt bra för än är jag inte skrynklig som ett russin. Sen kan det ju ha med så mycket annat att göra men jag älskar mina Cliniqueprodukter och skulle inte vilja byta ut dem mot något. Dessa använder jag och jag tänkta att dagens julklappstips är sådant som jag själv använder.

Så Då Börjar vi.

1. Clinique Turnaround serum. Testade denna för cirka tio år sen och dog av hur len min hud var. Det var ungefär vid denna tiden jag började köpa lite dyrare märken och även kände skillnaden.

2 &3. Min nya favvo som jag använder dags som natt och får den tunna huden att känna lite mer omhändertagen. Den första är för ansiktet och den andra för ögonen och de är fantastiska. Clinicques serum  hittar ni på eleven.se etc

4. Sen har vi min viktigaste ögonkräm. Kan inte leva utan den, då blir det grått, trist och torrt. Huden behöver fukt. All about Eyes Rich. Dunderprodukt. Den hittar ni även den hos eleven.Som ni märker gillar jag att köpa många saker på ett ställe för det är sådär kul att åkta runt halva Skåne och plocka upp paket.

5 & 6 Ansiktskrämen! Jag blandar mellan dessa beroende på hur torra jag känner mig och hur mycket sol där ute om man ska vara utomhus. Den enad Moisture Surge och den föredrar jag då den är lite tunnare, den andre är Superdefense och den är lite tjockare och har dessutom solskyddsfaktor i sig. Perfekt på både sommarn och vintern.

7&8 Sist men inte minst två masker som är gudomliga. Den första är en mask man har över natten och som mer känns som en vanlig hudkräm, den ger extra fukt och jag använder den året om. Den heter Moisture surge overnight mask. Den andra är en vanlig mudmask City Blocking purifying chrcoal mask + scrub som gör att porer rensas och huden känns fräsch och fin igen efteråt.


Bra grejer va!




När det gäller smink varierar jag mig lite mer men de flesta av dessa eller liknande använder jag mig av.


1. Foundation - Even better med solskyddsfaktor 15. Många färger att välja mellan och den är lättarbetad.

2. Concealer från Yves Saint Laurent - Touche Éclat som är ett måste i varje sminkväska.

3. Mitt bästa puder Clinique stay-matte sheer pressed powder.

4. En riktigt krämig och lättarbetad eyeliner - Clinique cream shaher for eyes.

5. Ögonbrynspenna/borste/färg från Anastasia. Ett par snygga ögonbryn är ett måste.

6. Mina dagliga färgpalett när det gäller ögonskugga är denna från Isadora Matte chocolates.   Färgerna 1-3 används dagtid, 4-5 läggs till på kvällstid.

7. För countouring rekommenderar jag denna men den jag har själv har jag köpt i USA och hittar inte på nätet. Från Anastasia (countour kit)och det jag har testat av den så är den super.

8. Mina favoritblushers kommer från Make up Store och jag gillar de nya raka formerna, mycket enklare att anpassa i sminkväskan.

9. Vid jul vill jag ha röda naglar men jag är så dålig på at få det bra själv att jag måst få det gjort på salong. Men då vill jag att det ska se ut så här. Matt och mörkröd. Lite vampyriskt. Denna från Aden - Gel lack. 

10. Sist men inte minst en bra maskara. Just nu har jag framsförlängning vilket gör att jag inte använder så mycket maskara men när jag gör det ska det vara en med volym. Denna är prisvärd och bra från Isadora. IsaDora Build-Up Extra Volume Mascara



Dagens julklappstips alltså. Hoppas ni hittade något eller några saker ni gillade. De flesta av dessa finns i min sminkväska eller i mitt badrumsskåp och jag använder dem flitigt.


Nu är det dags för en ny måndag och 12 nätter fram till jul. Ses senare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!