26 december 2016

BORTA BRA MEN HEMMA BÄST - JULAVSLUTNING I BAGGÅRDEN







DRÖMHEMMET.

Så får en väl säga att julen är över för i år, iaf de väsentliga delarna. Vi avslutade vår jul med att besöka min svåger Andreas föräldrar som bor i det mest underbara julhus jag kan tänka mig. Genuint, varmt och fyllt med kärlek. & mat så att man näst intill spricker. Siv, Andreas fantastiska mor, lagar gudomlig mat, och i mängder. Idag fick vi tex vildsvinsköttfärslimpa, älgköttbullar, gudomlig grönkål (fast svärmors var precis lika god), brysselkål, lax, ost och massor annat gott. innan dess hade Siv fyllt oss med glögg, mandelpepparkakor och ljuvliga lussekatter med mycket saffran.









Baggården ligger uppe på Billingen och vid tolv föll det faktiskt lite snöblandade tussar, den enda snön jag sett på länge. Gården är från 1800-talet och troligt fin och på sommaren är den den mest prunkande plats på jorden man kan tänka sig. Lite av en gudomlig plats på jorden.


Som ni ser är juldekorationerna av det äldre slaget och mer hantverk än vad vi har i tex vet hem. & det passar huset perfekt såklart. Om jag hade fått välja hade jag supergärna spenderat en jul här. Något mer genuint kan jag knappt tänka mig.






Vackraste svärmor. <3









Avslutningsvis lite bilder på finfint hantverk, härlig kakelung och snällaste Lennart.


Nu är vi hemma och nerkrupna i soffan, jag i alla möjliga kläder på mig, sittande på ett fårskinn från Johan, en filt från H&M och ytterligare ett fårskinn. Underbart varmt och skönt och de bästa köp en frusen flicka kan göra. Så skönt att vara hemma i sitt egna hem trots att vi har haft en underbar jul. Men nu är julledigheten slut och vi njuter av att bara slappa framför två och vilken tv-kväll! Förts dokumentären den unge Zlatan (älskar Zlatan) och sen En dokumentär tre delar om Kent. Det kan inte bli mycket  bättre för en Zlatanälskare och en Kentfantast. Tack SVT för den här tv-kvällen.<3


Men i morgon är det tillbaka till verkligheten och jag tänkte tipsa er om lit schyssta saker till nyår. Dels kläder och dels dukningar.


Hoppas ni har haft en underbar jul. Jag är iaf väldigt nöjd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!