6 december 2016

ATT VISA LITE MER AV JULIGA LONDON







VAX, KAFFE OCH SHOPPING


Andra dagen i London startade med frukost på hotellet men den innehöll cirkus 235% socker så vi skippade den och gick till starbucks där Johan iaf kunde få en naturel yoghurt med lite bär etc. & Jag fick min första Gingerbread latte. Hurra sa jag och var nöjd mätt och belåten.


Vi gick sen vidare till Madame Taussauds men då hade jag glömt minnekortet i kameran så det fick bli mobilbilder för hela slanten, de kanske kommer i något annat inlägg för de allra flesta hade inget med julen att göra.


Efter turistande kommer mat och efter mat kommer shopping, så efter att ha ätit på ett av, vad vi tycker, Londons bästa burgarna, Honest, delade vi upp oss för lite shopping. Wille villle bestämt till Legobutiken och det var typ över Inez döda kropp att hon gick dit. Så, ja, jag fick ta Inez och Johan fick gå med Wille.










Vi gick Oxford street fram och tillbaka och allra längst stannade vi på Lush där Inez var som i himmelriket. Till sluta snurrade det av alla dofter som blandades i hjärnan på en. Vi var även inne på lite klädaffärer som inte finns i Sverige men det var nog inte för tanter i 40-årsåldern utan snarare för 15-20-åringar så med andra ord passade det ingen av oss. Fast jag köpte lite smycken och även jag köpte såklart med mig badbomber. Nu när vi har ett badkar! Fattas bara annat. & hinner fick tag i ett par skor som typ inte går att köpa hemma och var så glad att hon typ snurrade runt som en tok mitt på Londons gator. Dvs ingen skillnad mot resten av turisterna.









Efter många timmars shopping, där Inez fick tag i precis allt hon ville ha och jag not so much styrde vi ihop en middag med killarna som befann sig på hotellet och mötes upp på Sergio's och då möte den här charmiga herren oss. Jag har fotograferat honom och hans vänner innan men inte vetat vart man kunde köpa dem med tydligen finns de på Coscos. & vet ni vart Coscos inte ligger? I Centrala London. Så jag fick inte med mig en endaste vettig julpinal hem känns det som. Kanske nån men jag hade verkligen siktat in mig på dessa. & det är bra mycket svårare att åka till London och göra precis som man själv vill när man har två tweenisar med sig. *pust*


Så nu får jag antingen försöka glömma honom, försöka skaffa honom på nätet eller åka tillbaka till London nästa december och försöka ta mig till ett Cosco.








Maten på Sergios var i alla fall mycket, mycket god och julstämningen hög. Full dekoration, tomtenissar sprang omkring och julmusiken precis perfekt. Så det blev en bra avslutning på den kvällen. Även om det hade tjurats och tjatats lite tidigare under dagen.


Andra dagen avklarad och julstämningen kändes verkligen påtaglig, mycket mer än här hemma. Ändå är det dödsskönt att få sova i sin egen säng inatt, i sina egna lakan och bland sina egna ljud. Ingen tunnelbana varje kvart, inga taxibilar utanför, inga rökande, pubdrickande män på trottoarerna och lagom varmt! Konstigt nog så är det alltid borta bra men hemma bäst.





2 kommentarer:

  1. Hej, misstänker att Din "Nussknacker" är en asiatisk kopia, googlade litet snabbt och hittade denna rosa dam. http://www.geschenkeland-erzgebirge.de/nussknacker-rose-rosa-25cm-p-1691.html Vill Du hitta mer information så googla på "Nussknacker" söker Du specifikt en rosa så skriv även "rosa" i sökfältet. Nötknäckarna från Erzgebirgeområdet är handgjorda och finns i allskons former.

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!