14 december 2016

ATT TA DET LUGNT MITT I ALL STRESS






10 DAGAR INNAN JULAFTON


God morgon. Jag ska precis bege mig till jobbet men ville slänga in en uppdatering innan jag kör iväg. Fattar inte att det bara är tio dagar kvar och det finns massor kvar att göra. Inte som MÅSTE göras, det där sitter bara i en huvud, men saker jag vill göra. Ok, några saker måste fixat. Den ekologiska skinkan är det nog hög tid att fixa idag. Sillen tar vi två dagar innan julafton. Laga julgodis hinner jag nog i helgen. Sen börjar julklappsinköpen bli klara men vi har några kvar. Det blir lite sådär svårt när man har två barn och det helst ska vara jämnt i både antal och pris. Helt omöjligt då en av dem önskar sig något dyrt och den andra inte göra det.


Till mannen har jag fixat några julklappar men det kommer fortfarande förslag skickade titt som tätt på mailen :-) Själv har jag varit snål med önskningarna i år. Hur går det för er? Är ni klara, tycker ni att det är svårare att önska sig julklappar ju äldre ni blir?


Bilden ovan är en gammal bild men det är för att det är en stund av sinnesro för mig Att få sitta ner och bläddra i en tidning och koppla av. Speciellt med två vörtbrödsmackor och helst julmust eller cola till det. Men kaffe går också bra.


Men nu måste jag bege mig till ett av mina vanliga jobbuppdrag. Just nu har jag två, plus bloggen så därför blir bloggen lidande ibland, orken räcker inte alltid till. Men igår bakade jag iaf lussekatter till elva på kvällen, granen kom in och har fått och stå till sig så ikväll kan jag klä den. Så snart kommer det lite mer bilder här hemifrån igen. & så ska jag ju slå in lite julklappar såklart och visa er.

Men det blir senare för nu är jag se. Gahhh.

Ha en fin onsdag!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!