17 december 2016

ÅRETS JULKLAPPSINSLAGNING






JULKLAPPAR


God förmiddag önskar världens sämsta julbloggerska (just nu i alla fall). Tiden räcker inte till riktigt därför har bloggen fått stå tillbaka lite. Vilket är typiskt nu strax innan jul. Men idag har jag avsatt tid till tre saker. Bloggen, laga julgodis och gå på Jakriborgs julmarknad. Jo just det ja, jag ska försöka hinna göra julsnaps så att den är redo till nästa lördag. Tur att en inte tar på sig för mycket :-/








Häromkvällen slog jag in de flesta julklapparna, i alla fall de som var inköpta. & trots att det inte var supermånga så tar det ju sin tid. Men oj va glad jag är för de redan färdiga lådorna som man bara stoppar ner julklappen i, slår om ett snöre och skivar etikett. Det går iaf liiite snabbare.


Jag har inget tema på årets julklappar, jag försöker ost anpassa dem efter vem som ska få dem. Wille, som är tio får lite mer barnglada omslagspapper, Inez som börjar bli medveten om glitter och vackra ting får mycket glitterpaket och sånt som ser lite extra lyxigt ut. Samma gäller maken, hans julklappsinslagning väljs med stor omsorg.








Det här paketet till Wille tycker jag mycket om. Jag hittade det söta kortet på Flying Tiger och tyckte att det skulle passa så himla bra på en julklapp. & det hade jag ju rätt i.







Wille lite mer lekfulla julklappar. Några av favoritpapprena från IKEAs julkollektion i år. Jag tycker det passar utmärkt till ett barn med lite lekfulla papper, jag vet hur jag själv tyckte att de där helt vanliga julpapprena var de allra finaste när jag själv var liten. Men huvudsaken är ju att han gillar det som är i. Vilket jag inte är det minsta orolig för.







Några av Inez & Johans julklappar. Lite mer sofistikerade och lyxiga, mer passande än tomtar som nog ingen av dem egentligen gillar så mycket. Jag tror att både utsidan och insidan komma gå vl hem men vi får väl se nästa lördag. Shit, bara en vecka kvar till julafton. Tiden rusar verkligen iväg.







Ja det var några av årets julklappar. Ingen av dem är mina, de kommer väl dit torsdag natt vid ett om jag känner mig mn rätt :-D Men jag är nöjd med årets julklappar i år. & det är inget gigantiskt överflöd (än). Har ni slagit in alla julklappar till? Har ni teman, skiljer ni på vem mottagaren är? Vore roligt att veta hur nu tänker.

Ses senare






2 kommentarer:

  1. Vilka fina klappar! Jag älskar att slå in paket. Har inget direkt tema, använder mina favoritpapper och matchar med mottagaren. Mest går paketen i guld,silver, vitt och rött. Har så många olika inslagspapper att jag har svårt att välja:)

    SvaraRadera
  2. Fina paket :) Jag är också noga med hur paketen slås in, jag tycker att en stor del av julstämningen är att se de vackra paketen ligga där under granen fram till julklappsöppningen, och att slå in dem. Här är ett inlägg med bilder på julklappsetiketter och paketinslagningar från ett par år sedan, då jag slog in paketen i gammaldags, lantlig stil: https://justnujusthar.com/2013/12/21/slar-in-julklappar-litet-extra-omsorgsfullt/

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!