7 december 2016

ATT VARA PÅ VÄG IGEN







ROLIG SKYLT :-)



Nu denna arla morgon är jag på väg till Göteborg för ett heldagsmöte med mitt vanliga jobb. Tåget lämnar byn kl 06.02 och jag är hemma ikväll vid halv åtta igen. Tur då att jag har lite blogginlägg att sysselsätta mig med på tåget och samtidigt får en chans att förbereda mötet och röja undan mejl osv. Man hamnar ju tyvärr lite bakom när man är borta några dagar från jobbet.


Men jag tänkte muntra upp er med denna sköna skylt och även berätta att när jag bodde och jobbade i London för 20 år sen brukade jag besöka den här biografen ganska ofta. Den ligger på en sidogata till Leicester square och på den tiden släpptes filmer mycket tidigare på de stora biograferna i London (som de flera ligger just på Leicester square) så jag såg filmer superbilligt samtidigt som de hade premiär i Sverige. & nu stod jag utanför den igen och blev extra superduperglad när jag dessutom ser att de visar min favoritjulfilm Die Hard! What are the odds! Tyvärr hade vi ingen tid att kolla in biografen men det var kul att se den och att se att den finns kvar och känna lite av historiens vingslag. & Suget efter Di Hard blev plötsligt enormt. Kanske får försöka se den ikväll.


Men nu är det dags att svepa kaffet och bege sig till stationen. Vi hörs lite senare.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!