20 december 2016

TOMTEN JOBBAR OCH SLITER SOM ETT BI, NÄR HAN MED SIN SLÄDE LANDAR DESSA KLAPPAR KAN FINNS DÄR I?






1. Karaff HÄR / 2. Korkskruv HÄR / 3. Mugg HÄR / 4. Vinkork HÄR / 5. Vinkork + glasmarkörer HÄR / 6. Porslinsfat HÄR / 7. Pastaslev HÄR


Inlägget innehåller affiliatelänkar


LIKA FINT I SLOTT OCH KOJA, OM KORK OCH VIN SKALL EN ALDRIG SKOJA.


Jag gillar inte rim men något fick jag ju hitta på. Eller, jag gillar bra rim, sådana en får klura på ordentligt. Eller nej förresten, det gör jag inte, då blir jag bara frustrerad :-) Men de där andra rimmen, de som är som "Eftersom du är så klok får du här en ..." De är de värsta. Sen förstår jag att det är tradition och vi har också haft det någon gång under min uppväxt men jag är inte tillräckligt bra på det för att jag ska lyckas få ihop bra rim till en sisådär 15 klappar (eller mer). Brukar ni rimma?

Men nu var det ju lite lättare att rimma, det gör ju inget om det avslöjas vad som är i inläget :-)

Ovanstående saker är iaf perfekta till köksnerden (moi gillar korkskruven och vinkorken extra mycket) och sådana här saker tycker jag är perfekta att ge bort till nära vänner eller sådana som man kanske inte köper för så mycket till. Eller om man spelar julklappsspelet.


Så det var kvällens lilla julklappstips. Ni har till i morgon kl 15.00 på er om ni vill få hem julklappar från Bluebox innan julafton och det vill väl de flesta? Förutom om ni bor på Gotland eller norr om Boden, då verkar posten inte vara lika snabb tyvärr.


Nu ska jag nog krypa upp i soffan bland mina fårfällar och riktigt gosa in mig och ta ett stort glas julmust kolla på min favvojulfilm Die Hard :-D








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!