9 december 2016

ATT LÅTA LJUSET OCH JULEN FÅ TA ALL PLATS








ATT LJUSET KAN GÖRA SÅ MYCKET.


I år har jag för första gången köpt en utegran, och ungefär en hel påse ljusslingor från Clas Ohlson (skojar inte) Äntligen fick vi upp granen igår och nu står den i trädgården och sprider ett så mysigt sken och jag dör lite av kärlek till denna årstid och alla vackra ljus. Hur kan det vara så vackert?






Granen har vi placerat brevis vårt alldeles splitter nya förråd som min superhändege man har byggt från grund till tak. Det har tagit sin tid men oj va bra det blev. & även om han igår sa att nu blir det inga fler julslingor i trädgården så kommer det nog dyka upp en eller annan till kanske, jag kan inte lova något.


Vad jag mer skulle vilja ha är ett eldfat så att man kan ta ut två av fårfällarna, sitta vid granen och dricka varm choklad och värma sig vid elden (det är förvisso midsommarväder i Skåne men ändå). Det tror jag hade varit pricken över i:et. & kanske en låda med lite granris, äpplen och vinterblommor i så att det blir lite ombonat, det ni ser nu är det som kom upp vid tiotiden i går kväll och som jag fotograferade strax efter midnatt. Det finns alltså potential för förbättring.








& stjärnan från markslöjd (Belysningsdesign) har fått kom upp och lyser så vackert utanför vårt vardagsrumsfönster och den stackars magnolian blev med vinterbeklädnad sent i går kväll också. Den ser ju inte mycket ut för välden men den lyser ändå upp lite fint på innergården så att en blir litta glad. & på framsidan är belysningen uppe både på staket och i små enar och under takåsen. Det gick inte att fotografera så bra så ni får tänka er hur fint det är ;-)


Åh va jag älskar julslingor och all dess härlighet. Gör ni det också?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!