1 december 2015

Tusen år till julafton - årets julkalender.







ATT BÖRJA MED VIKINGATIDEN.



Så har första avsnittet av Tusen år till julafton haft premiär. Jag gillar den, fantastiskt med historia i ett enkelt format som alla kan förstå. Dock har jag lite svårt för Erik Haag måste jag erkänna, det är som att han är sockertoppad precis hela tiden. Men barnen tycker julkalendern är jättebra och jag tror att denna kommer att bli en väldigt omtyckt kalender. Historia är ju så intressant och så viktigt.








Idag handlade det om vikingatiden och så kommer det göra även i morgon men då ska de vara fattiga trälar. Det ska bli intressant att se skillnaden mellan fattiga och rika vikingar. Allmänbildade, spännande och kul. Ser fram mot fortsättningen.







Kalendern får en FYRA av fem möjliga än så länge men det kan ju komma att revideras ju fler avsnitt som visas.


Vad tyckte ni och era barn? Intressant, kul, tråkigt, för lite jul eller något annat?





2 kommentarer:

  1. Jag tycker att kalendern var riktigt bra. Precis som du säger är historia så viktigt och det har alltid varit något som intresserat mig. Ser fram emot att följa fortsättningen :)

    SvaraRadera
  2. Har ännu inte sett den. Hoppas på att hinna i helgen. Är ju trots allt lite nyfiken.

    Kram Lena

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!