23 december 2015

Gå-bort-present i jul








HEMLAGAT GODIS OCH LITE DRYCK FÖR HELA FAMILJEN




I juletid är det trevligt att ha med sig en liten gåva när en går bort, eller om en bara vill tacka någon eller säga god jul till grannarna. Det absolut enklaste är ju att köpa en julgrupp eller så men än trevligare är att göra det lite mer personligt. I år har jag hitintills gjort två julgåvor men den ena glömde jag fotografera (måste ha slagit slint...) så den kan jag inte visa. Årets andra julgåva skickade vi med barnen till deras andra familj och den bestod av fyra påsar hemlagat godis: saltlakritsfudge, pepparkaksfudge, pepparkakstryfflar och saffransfudge, en  Saturnus Hallon & lakritsglögg (alkoholfri) samt en årgångsmust från Apotekarens.









Jag köpte en vacker påse på Gallerix som jag la hasselnötter i botten på och satte ner flaskorna. Sen stoppade jag i två finfina clementiner och la de små påsarna med julgodis i ovanpå. Påsarna är köpta på Lagerhaus (tror jag) och etiketterna på IKEA.  Precis lagom för några smakbitar godis eller vad en ny vill stoppa i dem.









Årets andra gå-bort-present alltså, fast utan själva gå-bortandet då. Årgångsmust, hemlagat godis, clementiner, nötter och glögg. Precis lagom tycker jag i både ansträngning och pris.  & vill en variera sig så kan en ju köpa en flaska starkglögg, lägga i en blomma, kanske ett vackert ljus osv. Variationsmöjligheterna är ju oändliga.



Förhoppningsvis blir den som får gåvan både glad och nöjd över såväl innehåll som omtanke. Ett trevligt sätt att säga God Jul och Gott nytt år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!