22 december 2015

Att ha haft minijul och att nu ta det lite lugnare.







TVÅ DAGAR FÖRE JULAFTON


Hej, vad hittar ni på därute? Är ni julstressade och bakar, köper julklappar och fixar för hela slanten? Det är bara två dagar kvar och mycket ska hinna bli klart i de flesta familjer. Hos oss tar vi det däremot rätt lugnt nu. Vi firade minijulafton med barnen i söndags och hade släkten här fredag till söndag så mycket gjordes klart innan dess.


Så min julstress infann sig i högre grad förra veckan, nu tar jag det lite som det kommer.  Går omkring i min giraffkigurumi och vilar lite här och där, stoppar i mig lite julgodis, spelar lite spel och tittar på film. Riktig avkoppling med andra ord.









Nu i eftermiddag blir det en riktig julklassiker, Die Hard, ingen jul utan Die Hard. :-) Sen får vi se om vi kanske beger oss ut i vimlet för lite kompletterande julklappsinköp eller bara lite häng. Eller så stannar vi hemma, pysslar lite, kanske lagar lite julgodis och egen senap, griljerar skinka och dricker julmust.


Och i morgon är det dan före dan och vi går dessutom mot ljusare tider. Härligt.  Jag ska bege mig till stan, köpa lite sill och räkröra och lite andra tillbehör till julbordet och på kvällen blir det mys, julklappsinslagning och väntan på julaftons morgon.








Men än så länge är det den 22:a december, jag sitter i en giraff-onepiece och äter julchips och tittar på Die Hard. Sämre kan man ha det.



Skriv gärna en kommentar om vad ni gör, alltid spännande att läsa hur ni andra spenderar dagarna före julafton.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!