14 december 2015

Måndag = dags att klä granen










HELLO NY VECKA!




God morgon. Ny vecka, ny måndag och veckan innan jul. Vi går verkligen in på slutspurten nu, känner ni det? Är ni i fas med vad ni tänkt er? Jag ligger ungefär en dag efter men det är ok. Skulle köpt gran i lördags men det blev i går istället. Ibland vill verkligheten inte ta hänsyn till vad en har planerat, då är det bara. :-)


Men igår fick jag in inte mindre än två granar i min mellanlillastora bil och det var väldigt skönt att slippa jiddra med öppen baklucka osv. Jag hittade två finfina Kungsgranar  (vid besiktningsstationen vid Mobila i Lund, bra priser för er som är ute efter gran) som kommer vara såååå fina här hemma. Tyvärr passade inte den ena julgransfoten (gammal grön version med röda ben i smide, ni vet precis vilken antar jag) så den lite mindre granen får stå i förrådet i en hink med vatten tills jag kommer hem ikväll och har haft möjlighet att köpa ytterligare en smart julgransfot. (vi kör med Krinner, bästa sen skivat bröd, kid you not!). Men sen ska de kläs, båda två. Jag klär huvudgranen och för sinnefridens skull så har jag alltså köpt ytterligare en gran som kläs av barnen (och Johan) Vi klär dem samtidigt och eftersom vi har en öppen planlösning med öppet från andra våningen till första så blir det som att vi klär tillsammans. Förra året köpte vi en rödgran till barnen men det misstaget gör vi inte om. EN viss katt gillade att gå under granen och typ klia sig mot grenarna vilket resulterade i en katt som mer liknade en igelkott än en katt och barr precis överallt.


Så i år blev det faktiskt två Kungsgranar. Hittade först en till vardagsrummet som var lagom stor och bra disposition, sen hittade jag en riktig Disneygran till barnen, lite kortare men väldigt tät, tjock och alldeles underbar. Underbart att ha ett hus där det faktiskt ens är möjligt att ha mer än en gran (ja, jag hade iofs kunnat ha en i varje rum men då tror jag att mina man inte hade varit så nöjd).











Det kanske är overkill med två granar men jag tycker det är enklast så. Då får jag klä huvudgranen så som jag tycker är allra vackrast och barnen får göra precis vad de vill med sin gran och alla är nöjda. & vet ni vad, när de är klara med sin så brukar den vara helt fantastisk, trots att jag själv inte alls klär vår stora gran så. Tycker det är härligt att vi får möjlighet att ha både ock, en "snygg" gran och en snygg/personlig gran. Ja för min blir väl mer "stilren" är personlig, det får jag väl erkänna. Men jag gillar det så :-) (skyll på min mamma).


Så ikväll är det alltså dags och under dagen står iaf den ena granen och hänger ut sig. Den har gjort det sen i igår kväll och den är helt underbar. Granar alltså, så vackra. Men först en arbetsdag, den sista jobbamåndagen för mig innan jul faktiskt. På fredag går jag på en kort semester och det ska bli härligt att få vara ledig och jula loss de sista dagarna innan jul :-) Kanske blir det en tur till Köpenhamn, något häng i Malmö, lite glögg här och där. Ser så mycket fram mot det.


Men hörrni, ha en härlig måndag så hörs vi senare!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!