7 december 2015

Det där med att skicka julkort?







SKA VI BYTA GREJER MED VARANN?


God morgon sjunde december! För er som är sent ute (som jag...) så vill jag påminna om att det är hög tid att se över det där med julkorten. Jag vet att man kan skicka mail, ekort, sms osv men det är ju Så.Mycket.Roligare med riktiga vykort.


Vi brukar få en del men de flesta av mina vänner skickar inga julkort (känn ingen press, ni vet vilka ni är ;-)) så i år är jag med i ett julkortsutbyte som Maries strålande jul anordnar. Nu är jag iofs ett par dagar försenad men jag har lovat Marie att få iväg korten så att hon har dem på tisdag.


Julkortsutbyte går till så att jag skickat fem julkort till Marie i ett kuvert, så gör även alla andra. Sen ordnar hon så att det kommer hem ett kuvert till mig med fem olika julhälsningar från fem av de andra som är med i utbytet, dvs folk jag kanske inte har en aning om vilka de är. Kul!


Jag hade gärna gjort egna julkort men jag hann faktiskt inte med det utan köpte fina kort i London istället, tänkte att det nog går bra det också. Visst är det en kul idé?


Jag kommer givetvis ändå skicka iväg mina julkort till både släkt och vänner, även till de som inte är i julkortsskickarbranschen. Jag vill ju ändå önska dem en god jul och det är ju inte för att få tillbaka som jag skickar naturligtvis. Men det är kul att få dem att svettas lite ;-)


Ha en fin start på vecka 50 hörrni! Nu är vi snart där!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!