13 december 2015

Då i vårt mörka hus, stiger med tända ljus



Blide lånad från Typical Swedish



LUCIA


God morgon och idag är det minsann Lucia! Är ni uppe och tittar på Luciatåget? Jag har inte sett ett enda luciatåg i år men nu på morgonen tittar jag i alla fall, det är ju så mysigt det där, ett vackert luciatåg, underbar stämsång, vackra ljus och stämning. Lucia är en av mina favoritdagar, det är en underbar tradition tycker jag, ungdomar/barn som sjunger vackert ihop, tända ljus, värmen.


Så mycket minnen. Så mycket barndom. Så härligt.


I år är det från Örgryte nya kyrka i Göteborg (vacker!) och det är precis så mysigt och vackert som jag vill ha det. Så gulligt med den lilla barnkören! Väldigt tjusigt med alla buxbomskransar också, det var något nytt för mig.


& där kom Rickard Söderberg ut och ser alldeles fantastisk ut, vilken röst han har den mannen.


Bra start på dagen, det här. Jag ser fram mot en mycket julig och mysig dag nu när jag startat den på absolut bästa sätt. Så, god morgon denna Luciadag, jag hoppas ni får se något luciatåg ni också, var ni än befinner er. Ha en härlig söndag!





1 kommentar:

  1. Absolut. Här var vi uppe redan 6.30 och tittade på tv4's sändning. Så vackert. Sedan många många år tittar jag alltid på luciamorgon. Så mysigt.

    Kram Lena

    SvaraRadera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!