4 december 2015

Det allra vackraste ljuset.








FREDAG OCH SNART ANDRA ADVENT!



Jag vaknade i morse med rätt mycket energi, studsade  upp för att se julkalendern och för att tända mitt absoluta favoritljus just nu, datumljuset från Tine K. Jag har skrivit om det innan tror jag, att jag har velat ha ett sådant ett par år men inte riktigt dagis mig för att köpa ett. Men så var jag på House of Palladium och så stod det ju där, det för året lite nypiffade och upphottade datumljuset. Dessutom doftar det ljuvligt av bergamo och cypress och jag älskar ju doftljus så jag var helt såld och tittade knappt på priset (jag visste redan vad det kostade och det var egentligen alldeles för mycket för ett ljus men ni vet hur det är, ibland gåååår det inte att bara gå förbi något man blir förälskad i) innan ljuset fick följa med mig runt på spaning i butiken :-)








Det här kommer följa med mig länge, jag ska bara lära mig hur man gör/stöper ljus tänker jag. Så att jag kan fylla det med stearin varje år och se det brinna dag för dag. Ja, det kanske funkar lika bra med ett värmeljus men det måste en ju byta hela tiden isf.






Ikväll är det hemmamys här hemma med barnen. De ska få välja mat och dryck och sen får det nog bli en film (helst julfilm om jag får bestämma) och lite julgotter. Det kan en väl vara värd en fredag i december, 20 dagar innan jul kan en tycka. Dessutom, julgodiset måste ju provsmakas så att det smakar gott, tänk att bjuda gästerna på ogott godis, det går ju inte för sig. ;-)



I helgen blir det besök av farfar & bonusfarmor så det blir kanske lite julmat och lite julaktiviteter kan jag tänka mig. Det är ju marknad i Björnstorp i helgen, ni vet den där marknaden dit Johan och hans fårskinn skulle befinna sig? Så är ni sugna på de vackraste fårskinnen, ja då tar ni sikte på Björnstorp i helgen helt enkelt. Kanske ses vi där!?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!