7 december 2015

Testat Julsenap








SENAP - JU STARKARE DESSTO BÄTTRE.


Vid jul är julskinkan ett av mina måsten och till julskinka behövs senap, ju sötare och starkare desto bättre, helst ska näshåren krulla sig för att en senap ska hålla måttet. Jag fick chansen att testa denna från Apoteksgruppen, en grovkornig (mmm) och smakrik senap, enligt burken.


Senapen är gjord av lika delar gula och bruna senapsfrön och är i mitt tycke mild i smaken. Något i mildaste smaken för egen del, min skinka behöver lite mer styrka och kraft. Det ska liksom nästan inte gå att äta, så starkt ska det vara. Sådär så att en behöver en halv grisskinka för att jämna ut smaken. Den här tror jag passar den som gärna äter en mildare senap, som inte gillar den kraftfullare skånska söta och grovkorniga sorten. Den som kanske vill ha mer struktur än en slät men som ändå vill ha lite mer smak men inte för mycket. Då tror jag denna är perfekt.


Burken är förresten riktigt fin, enkel men ändå rustik. Me like.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!