27 december 2016

ETT LITET FÖRSENAT PEPPARKAKSBAK





TVÅ DAGAR INNAN JULAFTON


Jag ligger som vanligt en bit bakom när det gäller inläggen men jag ville visa vårt pepparkaksbak. Inte för att det var exceptionellt men det va mysigt och Inez gjorde ett underbart vackert litet pepparkakshus på frihand.


Vårt kök blev plötsligt väldigt 70-talsjuligt då jag tog fram mammas gamla vaxduk från när jag var liten. Den är inte jättesnygg men ändå ganska gullig.






Jag förberedd noga och det var nog bra för när kidsen till slut satte sig till bords så gick det som en dans och det blev jättefina pepparkakor. & det kändes väldigt juligt.







Inez gjorde ett litet pepparkakshus på frihand och jag är sjukt imponerad för själv är jag verkligen inte bra på det där. Jag skulle minst behöva mallar och inte ens då hade det nog blivit lika bra :-) Visst är det fint.






Ja det var en mysig eftermiddag och barnen tyckte att det var jättekul. Pepparkakorna blev goda och de med mycket frostning blev väldigt söta :-) Kul att vi ändå fick till det. Helst skulle en ju vara ledig hela december så att en hann med allt en skulle vilja hänga med men det kankske får bli en framtida dröm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!