12 december 2016

ATT HA HAFT UGLY CHRISTMAS SWEATER PARTY






DEN DÄR JULBLOGGERSKAN GLÖMDE FOTOGRAFERA


Vi hade i alla fall massor med glögg.  Dessa värmde vi på spisen, hällde över i dessa kolvar (eg vaser men det spelar ju  mindre roll) inköpta från Lagerhaus, ställde på stumpastaken (förövrigt världens bästa grej! Här placerar man värmeljus eller alla små ljusstumpar som blir över och slösar inte bort det minsta och får dessutom en grym ljusstake. & i det här fallet ett utmärkt sätt att hålla glöggen lagom varm. Finns bla på Royal Design).



I karafferna här ovan har vi Bloss16 Årsglöggen med kråkbär, den var mycket uppskattad. Vi har Dufvenkroks original, vit glögg 2,2 % och vi har Saturnus Whiskyglögg. Under kvällen testade vi dessutom Blossas 1895 (min favvo), Saturnus vitvinsglögg (stark) och Saturnus rödvinsglögg. Jag har några kvar men det är ju 12 nätter fram till jul så det finns gott om tid att värma sig. Sen har vi några glöggar som är helt alkoholfria som Polkagrisglögg, Blåbär ingefära samt Blåbär men vi sparar dem till barnen.









Partyt blev i alla fall riktigt lyckat, även om jag glömde att fotografera de första timmarna. Alla var urtjusiga och hade verkligen ansträngt sig för att hitta fulsnygga jultröjor. Vi hade givetvis en tävling om fulast jultröja där vi delade ut tre priser. Martina, som ni ser i mitten av bilden här hade en ypperligt ful kofta som hon köpt på Beyond Retro hamnade på tredje plats. Martin som n i ser på den översta bilden av dessa tre vann andradrapriset för en riktigt ful och rolig jultröja som satt som en smäck. Vann gjorde Richard. Han hade på sig en tröja som säkert var från åttiotalet, lång i längd men med för korta armar, alla attiraljer som ska finnas på en jultröja fanns med och den hade axelvaddar. Det var alltså en seriös jultröja från åttiotalet. Det går ju inte att misslyckas med det. Tyvärr fick jag ingen bild på tröjan men om ni kollar min instagram kan ni se en snutt där Rickard dansar i sin fina tröja.








Vi hade även en rolig julklappslek som var lite hemlig. Alla fick ta med sig en julklapp var för ca 100 kr. Lägga den på bordet och sen vänta. Efter ett tag fick de dra lappar från 1-13 men jag berättade inte varför så de började såklart diskutera vem som hade nummer ett och hur bra det var. Nu råkade Johan ha nummer ett och han var ju invigd i leken så det var bra. Han öppnade sitt paket och vi ooooadee och aaahde såklart. Nummer två tillhörde Sandra och hon gick och valde paket. & nu kommer tvisten. Hon öppnar sitt paket, ser vad som är i och om hon är nöjd behåller hon det eller så kan hon byta med Johans julklapp och han har inget att säga till om. Således är det bättre att ha nummer 13 än 1 för då kan man välja mellan 13 olika redan öppnade paket. & alla får paket så ingen blev ledsen. Jag fick mitt eget dock, det var ju en missräkning :-)


Kul var det iaf och de sista gästerna gick vid två och då städade jag undan och somnade väl vid tre. Jag var galet sliten hela dagen i går men det var det värt. Har ni haft eller har ni varit på några Ugly christmas sweater parties i år?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!