30 augusti 2015

Myspys och tända ljus.








STÄMNINGEN, DEN OERHÖRDA STÄMNINGEN.



Detta längtar jag till, tända ljus, mörker och den där myskänslan som infinner sig mörka kvällar, såväl på sommaren som på hösten och vintern (på våren får det gärna vara ljust så länge som möjligt). & bara vetskapen att det snart är här ger mig the supermyskänslor. Det är ju det här jag älskar (precis som jag älskar sommaren och värmen enormt mycket också). Att få tända upp hela huset, slå mig ner i soffan framför vår brasa, ha den varma katten i knät, lyssnandes på lite bra jazz (innan jul) eller julmusik (när det är dags), känna lugnet och härligheten som kommer med vintertid och jul. Sitta i lugn och ro med min man och bara njuta av stillheten och lugnet. Kanske planera julafton, nyårsafton eller dagarna däremellan. Kanske diskutera vad vi ska göra i London eller vad barnen ska få i julklapp. Kanske bara vara. det där underbara tillståndet ni vet, då en bara är. Som jag längtar det till.



& snart är det här, bara mörkret kommer så går jag ner på halvfart med kvällsaktiviteter och det finns mer tid till mys, eftertanke och samvaro. Visst är det härligt! Så jag längtar lite nu, nu när sommaren är över. Nu, nu längtar jag till det där andra som tar vid efter sommaren. Min favorithögtid helt enkelt.



Julen, du kan komma nu! Ja, eller om två månader eller så iaf :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!