17 augusti 2015

En tillbakablick på julen 2014









JULEN 2014


Att driva en julblogg i mitten av augusti har sina nackdelar. Inte ens jag, som superälskar julen, fixar att börja julpyssla, titta på julfilm eller ens börja fundera i de där banorna. Men bloggen måste ju fyllas och min lösning så här i början av bloggsäsongen är att visa vad kedjor, designhus etc kommer med för juligt denna säsong. Om det råder det delade meningar men för mig är det detta som funkar.




Dock tänkte jag att vi kan ta oss en titt på julen 2014. Hur det såg ut här då och hur julen "var" rent stilmässigt. Det är lätt att konstatera att det gick mycket i vitt, trä, koppar, och mässing. Jag är väldigt nöjd med min Ernst-julstake som kommer hålla finfint i år också. Plus alla renar och dylikt som piffar upp vilket julstileben som helst. & sådana hittar en lite varstans. Tex på BR, Panduro Hobby och Illums Bolighus för att nämna några ställen.








Men oavsett att det just nu är den 17 augusti och jag svettas i en mängd plusgrader blir jag oerhört sugen på en skinkmacka med sötstark senap när jag ser bilderna här ovan. Jag menar, HUR gott? Kanske får köra en sommarversion i veckan. Lite kokt ekologisk skinka, en fin bit bröd och en riktigt god senap. Fast det blir varken varmt kaffe eller varm choklad, däremot kanske jag passar på att lyxa till det med en julmust (har fyra stående i kylen).



Ja, det är några månader tills jag vet hur stilen kommer vara i år men när jag blickar tillbaka på julen 2014 så är jag oerhört nöjd. Det enda som saknades var de där decimetrarna med snö som gör julen så mycket gulligare och mysigare. Jag hoppas vi får lite mer av den varan i år.






4 kommentarer:

  1. Jättefina och mysiga bilder, jag förstår att du är nöjd med stilen! Superfint!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, blir verkligen inspirerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, va roligt att höra! Det ger verkligen energi! <3

      Radera

MERRY CHRISTMAS!

& ett stort tack för att du har lämnat en kommentar på min blogg.

Välkommen åter!